SR۵

دو محصول جدید لیوان در ایران، شامل یک خودرو سدان زیبا و باکیفیت و یک خودرو شاسی‌بلند جذاب و با ابهت است.

از نخستین رونمایی جک S۳ و نمایش خودروهای هیوندای‌ پسابرجامی تاکنون، کرمان‌موتور همواره برنامه‌های موفقی برای حضور در نمایشگاه خودرو مشهد داشته است. این شرکت در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد نیز با سبد بسیار کاملی از محصولات سواری و تجاری حضور داشت و چشم‌اندازی از آینده بازار خودرو ایران به‌ویژه در بخش خودروسازان خصوصی را با محصولات خود به‌نمایش گذاشت که با استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان مواجه شد.

در این نمایشگاه که طی روزهای ۲۸ تا ۳۱ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های مشهد برگزار شد، دو محصول جدید دیگر نیز از کرمان‌موتور برای نخستین‌بار به‌نمایش درآمد که شامل یک خودرو سدان زیبا و باکیفیت و یک خودرو شاسی‌بلند جذاب و با ابهت بود. هر دو خودرو جدید کرمان‌موتور، از برند LIVAN هستند که خروجی جوینت‌ونچر بین دو کمپانی لیفان و جیلی محسوب می‌شوند.

این برند تا قبل از سال ۲۰۲۲ با نام MAPLE شناخته می‌شد و خودرو BAC X۳ نیز قبلا با همین نشان در بازارهای جهانی به‌فروش می‌رسید. این موضوع نشان می‌دهد کرمان‌موتور بر آن است تا در کنار افزایش میزان تولید، با ارائه محصولات متنوع و باکیفیت، سهم بیشتری از بازار خودرو ایران را به‌خود اختصاص دهد.

از سوی دیگر، همکاری مجدد کرمانی‌ها با برند «لیوان»، با توجه به‌سابقه خوب حضور محصولات «لیفان» در کشورمان، نویدبخش ورود محصولات جدید و جذاب‌تر به‌بازار خودرو ایران است. گفتنی است علاوه‌بر این دو خودرو، دیگر محصولات کرمان‌موتور همچون سدان برقی EJ۷ پلاس، کراس‌اوور هیبرید JS۶، مینی برقی E۳۰X و کشنده KMC XT ۱۸۵۶ نیز که پیش‌تر در تهران معرفی شده‌اند، برای نخستین‌بار در مشهد به‌نمایش درآمدند.

KMC CR۶؛ یک سدان زیبا و باکیفیت

خودرو KMC CR۶ که در بازارهای جهانی با نام LIVAN S۶ Pro شناخته می‌شود، یک سدان سایز متوسط است که مبتنی بر جیلی امگرند L شکل گرفته؛ اما دماغه آن ضمن بازطراحی، به جلوپنجره بسیار بزرگی مجهز شده است که شباهتی به‌جیلی ندارد. با این‌ حال چراغ‌های جلو این خودرو با امگرند L یکسان هستند.

فرم طراحی چراغ‌های جلو از جمله دی‌لایت‌های عمودی و جلوپنجره بزرگ پروانه‌ای‌شکل، چهره CR۶ را تا حدودی تهاجمی کرده و در نمای عقب نیز طراحی پیوسته چراغ‌ها با ظرافت و زیبایی به‌اجرا درآمده است. اما داخل اتاق این سدان جدید، با یک طراحی به‌روزتر و مدرن‌تر مواجهیم و استفاده از نمایشگرهای یکپارچه نیز حس لوکس ‌بودن را برای سرنشینان این خودرو تشدید می‌کند.

«SR۵» و «CR۶»؛ نوبرانه‌های «KMC» در اتو اکسپو مشهد

صندلی‌های ردیف عقب CR۶ قابلیت تاشوندگی دارند و تریم داخلی دو رنگ،‌ سبب جذابیت بیشتر فضای داخلی خودرو شده است. کی‌ام‌سی CR۶ به‌یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز است که ۱۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و برای انتقال نیرو از یک گیربکس ۷ ‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT) بهره می‌برد.

این خودرو شتاب صفر تا صد حدود ۸.۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت دارد که برای یک سدان خانوادگی قابل قبول است. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز حدود ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است که رقمی اقتصادی محسوب می‌شود. سیستم تعلیق به‌کاررفته در محور جلو CR۶ از نوع مک‌فرسون بوده و در محور عقب از نوع توییست‌بیم است. ابعاد این سدان شامل ۴.۷۳ متر طول، ۱.۸۱۸ متر عرض، ۱.۴۸ متر ارتفاع و ۲.۷ متر فاصله محوری است.

«SR۵» و «CR۶»؛ نوبرانه‌های «KMC» در اتو اکسپو مشهد

«SR۵» و «CR۶»؛ نوبرانه‌های «KMC» در اتو اکسپو مشهد

«SR۵» و «CR۶»؛ نوبرانه‌های «KMC» در اتو اکسپو مشهد

از جمله امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی CR۶ می‌توان به ۶ کیسه هوا (سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، سیستم کمکی ترمز اضطراری (BOS)، سیستم کنترل کشش (TCS)، ترمزهای ABS+EBD و سیستم کمکی ترمز (BA)، سیستم فشار باد تایرها (TPMS)، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سنسور پارک عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، کروزکنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سانروف برقی با قابلیت تنظیم از طریق نمایشگر مرکزی، دسته‌دنده الکترونیکی، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و تاشو اتوماتیک همراه با گرم‌کن، پشت‌آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مرکزی و نمایشگر ۴.۲ اینچی ویژه سرنشین جلو، قابلیت تنظیم حالت‌های رانندگی شامل اکو (ECO)، اسپرت (SPORT)، کامفورت (COMFORT)، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت و تنظیم دستی صندلی سرنشین در ۴ جهت به‌همراه گرمکن صندلی‌های ردیف جلو، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی و... اشاره کرد. گفتنی است نمونه‌ای که کرمان‌موتور از سدان KMC CR۶ با خود به‌نمایشگاه مشهد آورده بود، رنگ جذاب و بسیار زیبای خاکستری ناردوگری داشت.

KMC SR۵؛ یک کراس‌اوور جذاب و با ابهت

پیشینه خودرو LIVAN X۶ Pro نیز که در ایران با نام KMC SR۵ عرضه خواهد شد، به جیلی امگرند X۷ برمی‌گردد که در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در کشورمان عرضه می‌شد. این شاسی‌بلند جیلی با تجربه چند نوبت فیس‌لیفت همچنان در حال تولید بوده و لیوان X۶ پرو بر اساس آن ساخته شده است.

KMC SR۵ در نمای جلو با یک جلوپنجره بال پروانه‌ای بزرگ و ورودی هوای یک‌تکه زیر آن احاطه شده و با استفاده از یک سپر حجیم با خطوط تیز و شکسته، طراحی قابل قبول و عامه‌پسندی را به‌نمایش گذاشته است.

این جلوپنجره با استفاده از فناوری پرس حرارتی پارامتریک برای خطوط افقی، جلوه‌ای سه‌بعدی و چشم‌نواز ایجاد می‌کند. چراغ‌های LED جلو هم به‌شکلی مدرن و هماهنگ با این جلوپنجره طراحی شده‌اند. در نمای عقب SR۵ نیز به‌واسطه استفاده از چراغ‌های LED به‌هم‌پیوسته، سبک طراحی به‌روز و نسبتا جذاب‌تری را نسبت به‌دیگر قسمت‌های آن شاهدیم.

«SR۵» و «CR۶»؛ نوبرانه‌های «KMC» در اتو اکسپو مشهد

داخل کابین این کراس‌اوور جدید هم سبک طراحی مینی‌مال و نسبتا لوکسی به‌اجرا درآمده است و به‌واسطه نمایشگر سیستم مالتی‌مدیا و کلیدهای کنترلی فیزیکی روی داشبورد مانند سیستم تهویه‌مطبوع و سیستم صوتی، به‌راحتی می‌توان به بخش‌های مختلف کابین دسترسی داشت.

داشتن چند مانیتور و صندلی‌های اسپرت و ارگونومیک، این خودرو را به‌خودرویی جذاب تبدیل کرده است. از سوی دیگر، به‌دلیل فاصله محوری ۲۶۸۳ میلی‌متری SR۵ می‌توان فضای مناسبی را داخل کابین SR۵ مشاهده کرد. طول، عرض و ارتفاع این کراس‌اوور به‌ترتیب ۴۵۳۵، ۱۸۴۵ و ۱۷۲۵ میلی‌متر، وزن خالص آن ۱۴۹۹ کیلوگرم و حجم باک این خودرو ۵۵ لیتر است.

«SR۵» و «CR۶»؛ نوبرانه‌های «KMC» در اتو اکسپو مشهد

کراس‌اوور میدسایز KMC SR۵ از پیشرانه یکسانی با سدان CR۶ یعنی همان ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۱۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس اتوماتیک هفت‌سرعته دوکلاچه (DCT) متصل می‌شود و می‌تواند به‌حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد. در محور جلو این خودرو سیستم تعلیق مک‌فرسون دیده می‌شود و در محور عقب آن شاهد بهره‌مندی از سیستم تعلیق مولتی‌لینک هستیم که می‌تواند چسبندگی و نرمی این خودرو را بهبود بخشد.

«SR۵» و «CR۶»؛ نوبرانه‌های «KMC» در اتو اکسپو مشهد

از جمله امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی SR۵ نیز می‌توان به این موارد اشاره کرد: ۶ کیسه هوا (سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)، سیستم کمکی ترمز اضطراری (BOS)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کمکی ترمز (BA)، سیستم فشار باد تایرها (TPMS)، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سنسور پارک عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، کروزکنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، دسته‌دنده الکترونیکی، سانروف پانوراما به‌همراه پرده برقی، پاور سانروف و پاور ویندو با قابلیت تشخیص مانع، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و تاشو اتوماتیک همراه با گرم‌کن، پشت‌آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت، گرم‌کن صندلی‌های ردیف جلو، سیستم پخش MP۵ با نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و بلوتوث، نمایشگر ۴.۲ اینچی ویژه سرنشین جلو، قابلیت تنظیم حالت‌های رانندگی شامل اکو (ECO)، اسپرت (SPORT)، کامفورت (COMFORT) به‌اضافه حالت آداپتیو ADAPTIVE، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی و... .

«SR۵» و «CR۶»؛ نوبرانه‌های «KMC» در اتو اکسپو مشهد

سخن پایانی این‌که؛ کرمان‌موتور با خدمات پس از فروش مناسبی که برای محصولات خود از جمله دو خودرو جدید CR۶ و SR۵ در نظر گرفته است، می‌تواند ضمن ایجاد حس اطمینان در میان خریداران، این خودروها را به گزینه‌ای جذاب برای خرید تبدیل کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =